корекція мовлення

Корекція мовлення.Додаток до теми: вимова сполучень приголосних.

 Тема: Вимова сполучень приголосних.

Завдання. Вимов на одному подиху.
РОСИ                  РОСА
НОГИ                  НОГА
КОЗИ                  КОЗА
ВОДИ                  ВОДА
РУКИ                  РУКА
ПОЛЕ                  ПОЛЯ

Завдання. Вимов на одному довгому видиху.
         МАМ – МОМ – МУМ – МИМ – МІМ
         РАК – РОР – РУК – РИК – РІК
         БАК – БОК – БУК – БИК – БІК



Завдання. Прочитай скоромовки, дотримуючись ритму.
Ø Шерех – шерех – шерехи – шурхотіли реп’яхи.
Ø Ні душі, ні душі, - шелестіли комиші.
Ø Хто прийшов, хто прийшов?
Ø Шерех шляхом пішки йшов.

зЗавдання :розгадай кросворд,назви приголосні звуки.









Завдання. Вибери правильну відповідь.
-         Олю, привіт! Ти прийдеш до мене на день народження?
-         Так, звичайно! Я навіть подарунок тобі приготувала.
-         Ти подарунок занеси до бабусі, бо мене на мій день народження не буде. Я їду на море, - повідомив Петрик.
Як ти вважаєш, з якою метою Петрик телефонував до Олі?
1)    повідомити, що його на день народження не буде вдома;
2) .   отримати подарунок;
3)    поспілкуватися з Олею.





 5.
Думки – це бруньки,
Слова – квіти,
Текст – поживний плід.
Й.Гете
 ТЕКСТ - МІРКУВАННЯ
 


Основне твердження,                    Докази,                        Висновок
теза                                                  аргументи

Прочитай текст, користуючись правилом, розділи текст на три частини.

Криниця у нашому обійсті.
         Біля кожної хати на Буковині є красива, доглянута криниця. Відома істина: людина може значно довше прожити без їжі, ніж без води. Ковток прозорої джерельці поновлює сили хлібороба, дарує радість пастухам і зцілює мандрівників. Біля криниць висаджують калину. Вона прикрашає місце та оберігає воду від спеки. Біля криниці стоїть чепурненька лавка, відерце й полив’яний кухоль. Глибока народна пошана до живих джерел.
                                                                            В. Скуратівський

Завдання - тест.
Для чого зроблені криниці?
1а)    краси;
2б)    поновлює сили;
3в)    залишились у спадок.

Завдання. Читання на вимову.
         Рева плаче та кричить,
         Рева крутиться й сичить
         Рева реве, як корова,
         Пика, хника, кисне, слинить,
         А здорова.
         Стали реву сватати,
         Стала рева плакати
         А я реви не віддам,
         Нехай рева реве нам.


Тема: Вимова сполучень приголосних.

Вимова більшості груп сполучень приголосних є результатом асимілятивних процесів за місцем і способом творення, за глухістю, за м’якістю.

         Свистячі в позиції перед шиплячими змінюються на шиплячі
[з] + [ж] -  [жж]: розжарений
[з] + [ш] -  [жш]: розширений
[с] + [ш] -  [шш]: віднісши


Завдання. Прочитайте текст, вкажіть головну думку. Підкресліть шиплячі і свистячі звуки.
         Спочиває степ, набирається прохолоди після денної пекучої спеки. Місяць зійшов, прадавнє козацьке сонце, на якому тепер наш вимпел лежить. Лежить та жде когось, зарившись у космічній, не торканій вітрами пилюці. Хто знайде його? Хто першим туди полетить? Тиша, тиша, мов на дні океану. Океан місячної ночі розливається навкруги. І глибину тиші не зменшує ні сюрчання коника десь у траві, ні шелест тополиного вершечка. Як він любить цей зоряний степ уночі!

                                                                                     О. Гончар 
Тема: Вимова сполучень приголосних.
Завдання. Вимов на одному видиху.
ГАН, ГАБ, ГАВ, ГАГ, ГАД, ГАЖ, ГАЗ, ГУБ, ГУП, ГУР, ГУС, ГУТ, ГУФ, ГУШ

Приступаємо до гри:
М’яч один, а нас аж три:
Грав я сам, і грали вдвох.
А тепер пограєм втрьох.

 ґа,  ґі,   ґе,   ґо,   ґу,   ґи 
         Ґава на високім   ґанку з вечора сидить до ранку.
         Вранці гуси прилітають   ґаву з   ґанку проганяють.
         Гуси гучно   ґелґотали – голуби зерно клювали.
         Гонять гуси голубів. Голубок на   ґанок сів.  

Завдання. Прочитайте скоромовки, дотримуючись літературної вимоги.
         Кіт котові каже:
«Коте, до комори кадуб вкотили.
В кадуб вкинеш капустину,
Кільки китичок калини».


Їхала Хима до Максима,
Візком – таратайкою;
Таратайка торохкоче,
Сива кобила везти не хоче.

Завдання. Розв’яжи анаграму.
         Я     С   Л    І    В    Н   П    Н    У    К   А
         11    1    4    3    7    9    2    10    6    5    8

Завдання. Дайте правильну відповідь.
Тобі потрібно пройти до дитячої бібліотеки. Як  ти звернешся до перехожих?
1)                Шановний, підкажіть, будь ласка, як мені пройти до дитячої бібліотеки?;
2)                Вибачте, як знайти дитячу бібліотеку? Можете мені підказати?;
3)                Я вже 30 хвилин шукаю дитячу бібліотеку! Чи могли б ви мені допомогти?
1)
2)
3)







Завдання:підпиши малюнки,назви приголосні,вимов слова,склади з ними речення

Немає коментарів:

Дописати коментар