Тема: Вимова сполучень приголосних.
Завдання. Вимов на одному подиху.
РОСИ РОСА
НОГИ НОГА
КОЗИ КОЗА
ВОДИ ВОДА
РУКИ РУКА
ПОЛЕ ПОЛЯ
Завдання. Вимов на одному довгому видиху.
МАМ
– МОМ – МУМ – МИМ – МІМ
РАК
– РОР – РУК – РИК – РІК
БАК
– БОК – БУК – БИК – БІК
Завдання. Прочитай
скоромовки, дотримуючись ритму.
Ø Шерех – шерех – шерехи – шурхотіли реп’яхи.
Ø Ні душі, ні душі, - шелестіли комиші.
Ø Хто прийшов, хто прийшов?
Ø Шерех шляхом пішки йшов.
зЗавдання :розгадай кросворд,назви приголосні звуки.
Завдання. Вибери
правильну відповідь.
-
Олю,
привіт! Ти прийдеш до мене на день народження?
-
Так,
звичайно! Я навіть подарунок тобі приготувала.
-
Ти подарунок
занеси до бабусі, бо мене на мій день народження не буде. Я їду на море, -
повідомив Петрик.
Як ти вважаєш, з якою метою Петрик телефонував до Олі?
1)
повідомити,
що його на день народження не буде вдома;
2) . отримати
подарунок;
3)
поспілкуватися
з Олею.
5.
Думки – це бруньки,
Слова – квіти,
Текст – поживний плід.
Й.Гете
ТЕКСТ - МІРКУВАННЯ
Основне
твердження, Докази, Висновок
теза аргументи
Прочитай
текст, користуючись правилом, розділи текст на три частини.
Криниця у нашому
обійсті.
Біля
кожної хати на Буковині є красива, доглянута криниця. Відома істина: людина
може значно довше прожити без їжі, ніж без води. Ковток прозорої джерельці
поновлює сили хлібороба, дарує радість пастухам і зцілює мандрівників. Біля
криниць висаджують калину. Вона прикрашає місце та оберігає воду від спеки.
Біля криниці стоїть чепурненька лавка, відерце й полив’яний кухоль. Глибока
народна пошана до живих джерел.
В. Скуратівський
Завдання - тест.
Для чого зроблені криниці?
1а)
краси;
2б)
поновлює
сили;
3в)
залишились
у спадок.
Завдання. Читання
на вимову.
Рева плаче та кричить,
Рева крутиться й сичить
Рева реве, як корова,
Пика, хника, кисне, слинить,
А здорова.
Стали реву сватати,
Стала рева плакати
А я реви не віддам,
Нехай рева реве нам.
Тема: Вимова сполучень
приголосних.
Вимова більшості груп сполучень
приголосних є результатом асимілятивних процесів за місцем і способом творення,
за глухістю, за м’якістю.
Свистячі в позиції перед
шиплячими змінюються на шиплячі
[з] +
[ж] - [жж]:
розжарений
[з] +
[ш] - [жш]:
розширений
[с] +
[ш] - [шш]:
віднісши
Завдання. Прочитайте
текст, вкажіть головну думку. Підкресліть шиплячі і свистячі звуки.
Спочиває степ, набирається
прохолоди після денної пекучої спеки. Місяць зійшов, прадавнє козацьке сонце,
на якому тепер наш вимпел лежить. Лежить та жде когось, зарившись у космічній,
не торканій вітрами пилюці. Хто знайде його? Хто першим туди полетить? Тиша,
тиша, мов на дні океану. Океан місячної ночі розливається навкруги. І глибину
тиші не зменшує ні сюрчання коника десь у траві, ні шелест тополиного вершечка.
Як він любить цей зоряний степ уночі!
О. Гончар
Тема: Вимова сполучень
приголосних.
Завдання. Вимов на одному видиху.
ГАН, ГАБ, ГАВ, ГАГ, ГАД, ГАЖ, ГАЗ, ГУБ, ГУП, ГУР, ГУС, ГУТ, ГУФ, ГУШ
Приступаємо до гри:
М’яч один, а нас аж три:
Грав я сам, і грали вдвох.
А тепер пограєм втрьох.
ґа, ґі, ґе, ґо, ґу, ґи
Ґава на
високім ґанку з вечора сидить до ранку.
Вранці гуси
прилітають ґаву з ґанку проганяють.
Гуси гучно ґелґотали – голуби зерно клювали.
Гонять гуси
голубів. Голубок на ґанок сів.
Завдання. Прочитайте скоромовки, дотримуючись літературної вимоги.
Кіт котові каже:
«Коте, до комори кадуб вкотили.
В кадуб вкинеш капустину,
Кільки китичок калини».
Їхала Хима до Максима,
Візком – таратайкою;
Таратайка торохкоче,
Сива кобила везти не хоче.
Завдання. Розв’яжи
анаграму.
Я С
Л І В
Н П Н
У К А
11 1
4 3 7
9 2 10
6 5 8
Завдання. Дайте правильну відповідь.
Тобі
потрібно пройти до дитячої бібліотеки. Як
ти звернешся до перехожих?
1)
Шановний,
підкажіть, будь ласка, як мені пройти до дитячої бібліотеки?;
2)
Вибачте,
як знайти дитячу бібліотеку? Можете мені підказати?;
3)
Я
вже 30 хвилин шукаю дитячу бібліотеку! Чи могли б ви мені допомогти?
1)
|
2)
|
3)
|
|
|
|
Завдання:підпиши малюнки,назви приголосні,вимов слова,склади з ними речення
Немає коментарів:
Дописати коментар