корекція мовлення

корекція мовлення урок 26

УРОК 26.  РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ
                    СКЛАДАННЯ ОПОВІДАННЯ ЗА ПОДАНИМ ПОЧАТКОМ І ПЛАНОМ  
Мета: активізувати словниковий запас за темою «Природа»; вчити складати оповідання за поданим початком і планом; формувати навички чіткого мовлення; розвивати зв’язне мовлення.
Обладнання: таблиця, зошити, малюнки.
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Завдання для учнів:
Прочитайте текст, визначте його тему та головну думку, доберіть до нього заголовок. Яка роль мови у житті людини? Чи може людина прожити без мовлення?
Усі діяння наші, думи і сподівання закріплюються у мові. Мова – наше  найзіркіше око, наймогутніша сила. Через мову людина пізнає те, що недоступне було безпосередньому сприйманню. У цьому дивовижному дзеркалі відображаються всі «айсберги» світу. У мові постають перед нашим зором сторінки давньої історії і здобутки майбутнього. Промовляють до нас високі снігові вершини гір, водоспади Америки і Африки, льодові пустелі Арктики, глибінь космосу. Стають зримими найдрібніші частинки всесвіту.                              
(І. Вихованець)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Картинки по запросу писемне мовлення
Розповідь вчителя
Без мовлення людина не може жити. Українська літературна мова, що належить до найбільш розвинених мов світу, існує в усній та писемній формах.
Усне мовлення – це спілкування між двома або кількома особами, розповідь однієї людини, виступ по радіо чи телебаченню. Усним мовленням володіє той, хто знає мову, хто вміє виразно, зрозуміло, грамотно висловлювати свої думки.
Картинки по запросу усне мовлення
Писемне мовлення виникло у зв’язку з потребою зберегти інформацію, передати її на відстань. Писемне мовлення допомагає людині пізнати минуле, зберегти і передати свої знання майбутнім поколінням. Писемне мовлення – це записані на папері, комп’ютері або інших носіях інформації тексти, думки, речення тощо.
Картинки по запросу писемне мовлення


Завдання:розгляньте таблицю і назвіть усне і писемне мовлення.

Картинки по запросу писемне мовлення
Мова - це скарбниця духовних надбань нації, досвіду співжиття, праці і творчості багатьох поколінь.
Читання висловів про мову,дотримуючись правил вимови.
Картинки по запросу писемне мовлення


Картинки по запросу писемне мовлення
Проблемне завдання
Прочитайте зміст ситуацій. Запишіть відповіді на поставлені питання.
  1. Всі в класі підводять підсумки конкурсу на кращий твір. Що краще зробити: розповісти про зміст кращих робіт, чи прочитати їх в голос?
  2. Вам дали опис правил цікавої комп’ютерної гри, в якій беруть участь двоє гравців. Ви хочете пояснити їх своєму другові, щоб з ним пограти. Як ви це зробите: будете читати записані правила, чи розповідати і показувати?
Робота над загадкою.
Відгадайте загадку, доберіть прикметники до слова-відгадки.
Картинки по запросу калина
У вінку зеленолистім ,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.
(Калина)
Отже, сьогодні ми будемо складати текст на тему: «Калина під моїм вікном» за поданим початком і планом.
Робота над схемою
Розгляньте схему побудови тексту
Текст
Зачин
Частина в якій передається загальне враження  про предмет.
Основна частина
Частина в якій розкриваються ознаки предмета.

Кінцівка
Висновок.

Картинки по запросу калина під вікном


Робота над малюнком.
Розгляньте малюнок калини, дайте відповідь на питання:
  1. Яка калина?
  2. Які в неї ягоди? На що вони схожі?
  3. З чим можна порівняти калину?
ІV.  Робота за таблицею1 «Калина під моїм вікном».
План.
Де росте калина?
Яка калина на вигляд?
Кого приваблює кущ калини навесні, восени?
Яку користь приносить калина людям?
Як народ величає калину?
Словник: тонке, гнучке гілля; темно-зелені листки, смарагдові шати; білий запашний, духмяний цвіт; важкі кетяги, червоні, соковиті ягоди; палахкотять мов ліхтарики; лікувальна рослина, символ України.
Росла над річкою пишна червона калина, Вранці зустрічала ясне сонечко. Вдень бавилась з вітерцем. Вдивлялася у воду на свою чарівну вроду.
Кущ калини схожий на  ……
Ознайомлення з планом, опорними словами та поданим початком.
Складання учнями усної розповіді за планом, опорними словами та поданим початком, її аналіз. (Учитель звертає увагу учнів на можливі помилки у побудові тексту, вживанні слів, конструюванні речень).
Орфографічна підготовка.
Гілля, темно-зелені, смарагдові, духмяний, важкі, Україна.
Самостійна робота.
Диференційована допомога.
Учням можна запропонувати картки з деформованими реченнями:
Невисокий, калина, але, кущ, пишний.
Не, любить, рости, у, місцях, вологих.
Зацвітає, вона, цвітом, повесні, білим, запашним.
Червоніють, восени, важкі, грона, калини.
Шанують, здавна,і, красу, її лікувальні, властивості, за, люди.
Учням з середнім рівнем досягнень можна запропонувати картки з початком речень.
Калина – це…
Росте…
Навесні…
Восени…
Калину здавна…
ІV. Узагальнення та систематизація знань і вмінь учнів.
Завдання для учнів:
Перевірте написані тексти, відредагуйт їх

Немає коментарів:

Дописати коментар