Тема: Приголосні звуки. Лексична тема «Київ».
СЛОВНИК: емблема – предмет, зображення, що умовно або символічно
виражає певне поняття ідею.
Завдання. Прочитайте вірш, дотримуючись правил літературної вимоги.
Вставте пропущені букви. Вказати букви, що позначають два звуки. Хто автор
цього твору? З якого він твору?
Світа*, край неба пала*,
соловейко в темнім га* сонце зустріча*.
Тихесенько вітер ві*,
степи, лани мрі*ть, між ярами, над ставами верби зелені*ть.
Завдання. Допишіть потрібні слова і продовжить речення.
Ø
Боротися
(за що?)………….., приїхати (куди?)………….., любити (що?)…………..;
Ø
Учитися
(як?)………….., мова (яка?)………….., любов (до чого?)………….., вивчення (чого?)…………..,
розповідати (про кого)…………..;
Ø
Підійти
(до чого?)………….., говорити (як?)…………..
.
Завдання. Самостійна робота.
Як можна назвати цей текст? Розбити текст на абзаци.
Коли був побудований Київ? Хто згадує про Київ і чому? Скільки років уже
стояв Київ? Яких ви знаєте київських князів?
Над Дніпром, на правім його
березі, лежить місто Київ. Звідси взяла свій початок наша держава. Київ –
найстаріше й найкраще українське місто. Побудоване воно українцями ще перед
тим, як вони прийняли християнську віру. Про Київ і українську державу згадують
у своїх книжках древні греки, бо грецькі купці заїздили за товарами аж до
Києва. Вони саме й зазначили з восьмого століття по Христі, що тоді були в
Києві на Україні. Як же це було давно. Отже, більше ніж тисячу років тому стояв
Київ. З того часу маємо гарні перекази про те, як постав Київ, і про перших
князів України.
Київські князі https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B8%D1%97%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96_%D0%BA%D0%BD%D1%8F%D0%B7%D1%96
Тема: Приголосні звуки. Лексична тема «Київ»."Ярослав будує Київ"
Завдання. Прочитайте слова і поставте наголос. Який склад ударний?
Сосна, нога, мішок, хвіртка, дзеркало,
чорт, жовтий, дзенькати.
\
Завдання. Із поданих слів утворіть словосполучення, поставивши їх у
відповідний відмінок.
(Золотий) осінь; (перший) ластівка; на високій (береза);
знати (історія); любити (Вітчизна); розкинутись в (долина); знайомство з
(учень); кінець (день); пізнання (світ).
Завдання. Хто вирощує сад? Хто сіє і вирощує хліб? Хто рубає ліс?
Хто варить сталь? Хто носить листи? Як називається будинок, що має 5 поверхів?
Завдання. Самостійна робота.
Розбити текст на абзаци. Дати назву
тексту. Дайте відповіді на питання.
Що любив Ярослав? Що зробив для
міста Ярослав? Яка звістка прийшла до Ярослава?
Коли
Ярослав був у Новгороді, прийшла до нього звістка, що печеніги взяли в облогу
Київ. Ярослав зібрав багато воїнів і вирушив до Києва. Зіткнувся він з ворогами
на тій горі, де зараз стоїть собор Софії. Було тоді тут поле чисте за містом.
Почалась жорстока січа, і ледве до вечора здолав лютих ворогів Ярослав.
Кинулись печеніги тікати в усі боки і не знали, куди бігти. Одні тонули в
річках, інші в болотах. На честь перемоги заклав місто велике, біля того міста
– Золоті ворота. А ще збудував і оздобив золотом собор Софії, красою якого
захоплюються й понині. Любив Ярослав книги. Зібрав скорописців багато і
переклали вони з грецької на слов’янську. Написали книг вони велику силу.
Піднесення і розквіт Київської Русі http://www.history.vn.ua/book/dovidnik/19.html
Тема: Приголосні звуки. Лексична тема «Ми - українці».
-
В
якій країні ти живеш?
-
Назви
столицю України?
-
Що
найбільше вражає у Києві?
Завдання. У поданих словах вкажіть приголосні звуки (які вони?) і
поставте наголос.
Київ, столиця, країна.
Завдання. Прочитайте вірш,
дотримуючись логічних пауз.
«Ми – українці»
Летіть, летіть нестримні журавлі,
Через усі держави і кордони,
Несіть привіт від рідної землі,
Усім, хто в неї вірить
безборонно.
Завдання. Поставте наголос у
словах і складіть з цими словами речення.
Ґедзь, ґава, ґудзик, гогел – могел, котедж, джунглі,
просиджу, дзвін, киця, брязкати, чарка.
Завдання. На місці крапок запишіть потрібне слово.
Ø Весна ………….. на квіти, а хліба в осені.
Ø Що ………….. , те й ………….. .
Ø Літо на зиму ………….. .
Ø Осінь на строкатому коні ………….. .
Ø Восени й горобець ………….. .
Ø Зима ………….. , де літував.
ДЛЯ ДОВІДОК: посієш, робить, багата, їздить, позичає, пожнеш, багатий, спитає.
Завдання. Складіть усну розповідь «Ми –
українці».
На якій території ти живеш? Назви
свій родовід? Назви звичаї українців? Якою мовою ви спілкуєтеся вдома? В якому
місті ти живеш? Чи вважаєш ти себе українцем? Що ти робиш для того, щоб
розвивати українську культуру?
Немає коментарів:
Дописати коментар