корекція мовлення

Корекція мовлення.Додаток до теми приголосні звуки.

Тема: Приголосні звуки. Лексична тема «Київ».

СЛОВНИК: емблема – предмет, зображення, що умовно або символічно виражає певне поняття ідею.

Завдання. Прочитайте вірш, дотримуючись правил літературної вимоги. Вставте пропущені букви. Вказати букви, що позначають два звуки. Хто автор цього твору? З якого він твору?
Світа*, край неба пала*, соловейко в темнім га* сонце зустріча*.
Тихесенько вітер ві*, степи, лани мрі*ть, між ярами, над ставами верби зелені*ть.


Завдання. Допишіть потрібні слова і продовжить речення.
Ø  Боротися (за що?)………….., приїхати (куди?)………….., любити (що?)…………..;
Ø  Учитися (як?)………….., мова (яка?)………….., любов (до чого?)………….., вивчення (чого?)………….., розповідати (про кого)…………..;
Ø  Підійти (до чого?)………….., говорити (як?)…………..   .

 Завдання.  Самостійна робота.
Як можна назвати цей текст? Розбити текст на абзаци.
Коли був побудований Київ? Хто згадує про Київ і чому? Скільки років уже стояв Київ? Яких ви знаєте київських князів?

         Над Дніпром, на правім його березі, лежить місто Київ. Звідси взяла свій початок наша держава. Київ – найстаріше й найкраще українське місто. Побудоване воно українцями ще перед тим, як вони прийняли християнську віру. Про Київ і українську державу згадують у своїх книжках древні греки, бо грецькі купці заїздили за товарами аж до Києва. Вони саме й зазначили з восьмого століття по Христі, що тоді були в Києві на Україні. Як же це було давно. Отже, більше ніж тисячу років тому стояв Київ. З того часу маємо гарні перекази про те, як постав Київ, і про перших князів України.   









Тема: Приголосні звуки. Лексична тема «Київ»."Ярослав будує Київ"

Завдання. Прочитайте слова і поставте наголос. Який склад ударний?
         Сосна, нога, мішок, хвіртка, дзеркало, чорт, жовтий, дзенькати.  

\




Завдання. Із поданих слів утворіть словосполучення, поставивши їх у відповідний відмінок.
(Золотий) осінь; (перший) ластівка; на високій (береза); знати (історія); любити (Вітчизна); розкинутись в (долина); знайомство з (учень); кінець (день); пізнання (світ).



Завдання. Хто вирощує сад? Хто сіє і вирощує хліб? Хто рубає ліс? Хто варить сталь? Хто носить листи? Як називається будинок, що має 5 поверхів?


Завдання.  Самостійна робота.
 Розбити текст на абзаци. Дати назву тексту. Дайте відповіді на питання.
 Що любив Ярослав? Що зробив для міста Ярослав? Яка звістка прийшла до Ярослава?

         Коли Ярослав був у Новгороді, прийшла до нього звістка, що печеніги взяли в облогу Київ. Ярослав зібрав багато воїнів і вирушив до Києва. Зіткнувся він з ворогами на тій горі, де зараз стоїть собор Софії. Було тоді тут поле чисте за містом. Почалась жорстока січа, і ледве до вечора здолав лютих ворогів Ярослав. Кинулись печеніги тікати в усі боки і не знали, куди бігти. Одні тонули в річках, інші в болотах. На честь перемоги заклав місто велике, біля того міста – Золоті ворота. А ще збудував і оздобив золотом собор Софії, красою якого захоплюються й понині. Любив Ярослав книги. Зібрав скорописців багато і переклали вони з грецької на слов’янську. Написали книг вони велику силу.


 Піднесення і розквіт Київської Русі http://www.history.vn.ua/book/dovidnik/19.html



Тема: Приголосні звуки. Лексична тема «Ми - українці».

-         В якій країні ти живеш?
-         Назви столицю України?
-         Що найбільше вражає у Києві?

Завдання. У поданих словах вкажіть приголосні звуки (які вони?) і поставте наголос.
         Київ, столиця, країна. 

Завдання.  Прочитайте вірш, дотримуючись логічних пауз.
                    «Ми – українці»
Летіть, летіть нестримні журавлі,
Через усі держави і кордони,
Несіть привіт від рідної землі,
Усім, хто в неї вірить безборонно.

Завдання.  Поставте наголос у словах і складіть з цими словами речення.
Ґедзь, ґава, ґудзик, гогел – могел, котедж, джунглі, просиджу, дзвін, киця, брязкати, чарка.

Завдання. На місці крапок запишіть потрібне слово.
Ø Весна ………….. на квіти, а хліба в осені.
Ø Що ………….. , те й ………….. .
Ø Літо на зиму ………….. .
Ø Осінь на строкатому коні ………….. .
Ø Восени й горобець ………….. .
Ø Зима ………….. , де літував.
ДЛЯ ДОВІДОК: посієш, робить, багата, їздить, позичає, пожнеш, багатий, спитає.


 Завдання.  Складіть усну розповідь «Ми – українці».
На якій території ти живеш? Назви свій родовід? Назви звичаї українців? Якою мовою ви спілкуєтеся вдома? В якому місті ти живеш? Чи вважаєш ти себе українцем? Що ти робиш для того, щоб розвивати українську культуру?
          


Немає коментарів:

Дописати коментар